Een "normale" week, met regen?! - Reisverslag uit Matagalpa, Nicaragua van Joy Korte - WaarBenJij.nu Een "normale" week, met regen?! - Reisverslag uit Matagalpa, Nicaragua van Joy Korte - WaarBenJij.nu

Een "normale" week, met regen?!

Blijf op de hoogte en volg Joy

01 Mei 2016 | Nicaragua, Matagalpa

Hallo allemaal,
Een hele blog zou gevuld kunnen worden met de verhalen over de kinderen die ik deze week heb bezocht. Maar dat ga ik niet doen, dat komt allemaal vast veel beter over als ik het "live" kan vertellen!
Deze week vond er ook alvast een afscheidslunch plaats, werd er een verjaardagsfeestje gevierd en op vrijdag werd er een mis gehouden om alle kinderen en jongeren met een beperking die in het afgelopen jaar overleden zijn te herdenken. Op vrijdagmiddag werd er verder niet zoveel meer gedaan bij Familias Especiales en besloten we een ijsje te gaan eten in de stad. Daarna was er nog een feestelijke dienst in de kerk georganiseerd die ik hier bezoek. Ze bestaan dit jaar 10 jaar en er waren afgevaardigden uit het hele land en uit de Verenigde Staten aanwezig. Zaterdag gingen Emma en ik lekker relaxen bij de watervallen. De hele week was het drukkend warm maar was er helaas geen zon te zien. Ik hoopte op zaterdag weer een beetje bij te bruinen want aangezien ik al een paar weken overdag aan het werk ben en dus niet echt in de zon kom ging ik met de dag bleker zien. Helaas zat het weer niet echt mee en was het ondanks dat het warm was een beetje regenachtig. Het regenseizoen begint hier in mei dus dat beloofd voor de komende week nog veel goeds! De waterval was wel echt heel mooi en we hebben er nog een korte wandeling gemaakt. Aangezien de toch tocht van mijn huis naar de bus al bijna een uur duurt was het daarna weer wel mooi geweest en sprongen we bij iemand in de pick-up truck om een klein half uurtje later midden in Matagalpa afgezet te worden. Dat was nog eens wat anders dan de bus nemen. Na een verfrissende douche was het tijd voor een heerlijke pizza en na een gezellige avond was het geen straf om onder de dekens (!) te kruipen.
Naast alle verhalen die ik mee naar huis neem heb ik ook heel wat foto's, ook van de kinderen, die ik graag aan jullie zal laten zodra ik terug ben! Het is soms heftig werk maar ik ga het wel missen en de families en mensen van FE ook. Deze week heb ik onder andere 7 kinderen gekozen uit de groep kinderen die we bezocht hebben, die behoefte hebben aan een meubelstuk op maat of aan een “ramp”. In het Nederlands weet ik het specifieke woord hier niet precies voor maar het is in ieder geval een soort oprijstrook om met je rolstoel om het huis te kunnen betreden. Het werk wat gedaan moet worden in het huis van deze kinderen zal gefinancierd worden met het budget dat uit NL is meegegeven, Deze kinderen zal ik zeker nog aan u voorstellen en ik ben natuurlijk van plan de vooruitgang van het project en de werkzaamheden te volgen en u daarvan in de zomer op de hoogte te houden. Ook heb ik van een deel van het budget een verzameling cadeautjes aangelegd. Wat een taak op zichzelf is kan ik u vertellen. Maar je kan natuurlijk niet een familie bezoeken zonder een lieve knuffel of een stoer autootje achter te laten.
Vandaag (zondag) is eigenlijk de dag van de arbeid dus morgen (maandag) is een vrije dag hier. Deze dag zal ik waarschijnlijk benutten voor het doen van wat boodschappen etc. voor Familias Especiales en misschien maken we nog een ritje naar een mooi natuurpark hier in de buurt. De rest van de week zal ik nog vrijwilligerswerk doen en dan reis ik zaterdag, inclusief reisgenootje, gezellig af naar Granada! Dit gaat dus mijn laatste week zijn in Matagalpa en het is ook gelijk mijn laatste officiële week dat ik echt in Nicaragua "woon". Dus daar gaan we nog maar even van genieten! Een fijne week weer gewenst en bedankt voor het lezen!

  • 04 Mei 2016 - 18:48

    Ruth:

    Geniet nog even van je tijd in Nicaragua. Was erg leuk om je te ontmoeten. Heel veel plezier en succes gewenst en we houden contact.
    Groetjes Ruth

  • 08 Mei 2016 - 01:51

    Joy De Korte:

    Dankjewel en ga ik sowieso doen! Jij nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag :) En we houden zeker contact! Wie weet kom ik je nog een keer opzoeken in Masaya of een andere mooie plek!
    Groetjes,
    Joy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joy

Actief sinds 05 Nov. 2015
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 17886

Voorgaande reizen:

28 November 2015 - 28 Mei 2016

Nicaragua

Landen bezocht: